Psychologie fontů: Co o vaší značce říká vybraný font?

03. 03. 2025 | Loomík

Víte, že výběr písma je jedním ze zásadních prvků vizuální identity značky? Správně zvolený font může posílit důvěryhodnost a přitažlivost vaší značky, zatímco nevhodná volba může odradit potenciální zákazníky. Jak tedy fonty ovlivňují vnímání značky a jak vybrat ten správný?

Podobně jako barvy, různé typy písem vyvolávají specifické emoce a asociace. Patková písma, jako je Times New Roman nebo Garamond, jsou často spojována s tradicí, důvěryhodností a elegancí. Bezpatková písma, například Helvetica a Arial, působí moderně, jednoduše a přístupně. Ručně psaná písma dodávají osobitost a kreativitu, zatímco výrazná display písma upoutávají pozornost a vyjadřují originalitu. Výběr písma by měl tedy korespondovat s hodnotami a poselstvím vaší značky.

Hlavní kategorie fontů a jejich efekt na zákazníky

Patková písma – tradice, důvěryhodnost, elegance

Patková písma mají charakteristické „nožičky“ na koncích znaků a jsou spojována s tradicí a seriózností. Často se používají v právnických firmách, finančních institucích a luxusních značkách.

Bezpatková písma – modernost, jednoduchost, přístupnost

Bezpatková písma, tedy písma bez zakončení, působí čistě a moderně. Jsou častou volbou technologických firem a digitálních produktů.

Ručně psaná a script písma – kreativita, osobitost, hravost

Tato písma napodobují ručně psané písmo a dodávají značce osobní a přátelský nádech. Jsou oblíbená v kreativních oborech, například u svatebních agentur a kaváren. Na téma vlastních fontů a komu se vyplatí pro vás už připravujeme vlastní článek!