Barvy, které hřejí a jejich využití v designu

05. 02. 2025

Víte, že červená barva dokáže zrychlit váš tep a vzbudit pocit naléhavosti? Jen jedna z unikátních schopností, které dělají teplé barvy nepostradatelným nástrojem v designu. Přečtěte si, jak vám odstíny červené, oranžové a žluté pomohou k nezapomenutelnému vizuálnímu zážitku pro vaše zákazníky.

 

 

 

Barvy jsou všude kolem a mají jedinečnou schopnost ovlivnit naše pocity a vnímání. Jsou klíčem k emocím a když přijde na design, mohou zcela změnit, jak lidé vnímají váš projekt nebo značku.

 

Proč grafické studio zajímají reakce na barvy

 

Přesně proto vznikla psychologie barev, která se zabývá konkrétními reakcemi na dané barvy. Její poznatky se používají nejen v marketingovém designu, ale i v terapii, medicíně nebo interiérovém designu. V tomto článku Vás seznámíme s první skupinou barev ze tří, a to jsou teplé odstíny.

 

Mezi teplými barvami si představte červenou, oranžovou a žlutou. Evokují teplo, energií a sluneční světlo. Často se pojí s pocity radosti a vzrušení, ale mohou naopak vzbuzovat i varování, klíčem je rovnováha. K tomu mají schopnost vizuálně přiblížit objekty a vytvořit dojem intimity a pohostinnosti.

 

Přiblížení jednotlivých barev:

 

Červená

Jedna z nejintenzivnějších barev a okamžitě přitahuje pozornost. Je symbolem energie, vášně a síly. Často se používá ve spojení s láskou a dramatického efektu, ale může také působit agresivně a varovně. Díky tomuto se používá třeba na konverzní tlačítka s akční nabídkou nebo slevou, ale nehodí se na tlačítka, kde není potřeba pocit naléhavosti, jelikož u nich může působit agresivně a zákazníka zastavit.

 

Oranžová

Působí teple a přátelsky, takže se s ní vyjadřuje hravost, kreativita a dobrodružství. Je tedy populární mezi značkami, které se snaží působit přístupně a moderně. Na druhou stranu může ale nadměrně použitá působit příliš intenzivně a povrchně, což může odradit konzervativní cílové skupin.

 

Žlutá

Obecně symbolizuje radost a optimismus, díky tomu zlepšuje náladu a podporuje komunikaci. V designu se často používá k vytvoření přívětivé atmosféry například u dětských produktů. Musíme si ale dávat pozor na míru použití žluté, jelikož při přehnaném vystavování může oči unavovat a působit rušivě.

 

Příklady z praxe:

 

Už víte, jaká barva je pro vaší značku ta pravá, ale nevíte, co s ní? Tak se nezapomeňte ozvat našim Loomenům, kteří tohle a další dilema vyřeší za vás!