Proč nestačí mít jen hezký web (design není jen o vzhledu)

08. 07. 2025 | Loomík

Hezký web nestačí. Ale vážně. Není to plakát na nástěnku. Plakát dokáže upoutat pozornost, informovat, přimět vás k nějaké akci a budovat povědomí o značce. Za to web je nástroj – a měl by něco dělat. Prodávat, přivádět zákazníky, vysvětlovat, navigovat, přesvědčovat.

Web není statický obrázek.

Když tvoříme weby, často slyšíme: „Chci, aby vypadal pěkně.“ Jasně. Pěkný web je jen začátek. Pak přijdou na řadu důležitější otázky:

Design = navigace

Funkční design není jen o barvách, fontech, pěkných bannerech a fotkách. Je o funkčnosti, přehlednosti, komunikaci a uživatelském zážitku. Uživatel by měl během pár sekund pochopit:

Dobrý web vás vede. Blbý vás zmate. A matoucí web se rovná ztracenému a odcházejícímu zákazníkovi.

Nejdřív cíle, pak grafika

Chcete, aby si zákazník objednal produkt? Přihlásil se k newsletteru? Stáhnul si katalog? Zarezervoval si termín?

Super, tak potom tyhle cíle musí být vidět. A musí k nim vést jasná cesta.
Což znamená:

SEO: Web bez návštěvníků je jako billboard v tunelu

Mít hezký web, který nikdo nenajde? To přece nikdo nechce.

Na co myslet hned při návrhu:

Analytika: Měřte, co vám vydělává

Spousta lidí nasadí Google Analytics… a tím to končí. Jenže samotné číslo o návštěvnosti vám neřekne, proč váš web funguje nebo nefunguje.

Co sledovat, pokud chcete, aby web dělal, co má a jaké nástroje k tomu využít:

Shrnutí

Chcete web, který bude vypadat skvěle a zároveň vám bude vydělávat? Ozvěte se nám! Projdeme s vámi, co už máte, kde chcete začít nebo co by šlo udělat líp. Srozumitelně, hezky a funkčně!