Papír, který si každý zapamatuje: Jak z obyčejného kusu papíru udělat neobyčejný

24. 06. 2025 | Loomík

Tiskoviny mají větší sílu, než se může na první pohled zdát. Jsou to první tzv. „aha“ momenty, první doteky, první dojmy. A právě v těchto chvílích můžete nejvíc zaujmout. Stačí pár nápaditých úprav – trocha lesku, netradiční papír nebo překvapivý výsek – a i malý leták dokáže říct velký příběh.

Tisk, co nezapadne. Ale vystoupí. Doslova.

Lidé si pamatují to, co se tak trochu vymyká. Výsek dává tiskovině nejen vizuální sílu, ale i haptický rozměr. Ruka si ho chce osahat, mozek si ho chce zapamatovat. Přidejte k tomu kvalitní papír, lesk nebo třeba nějakou zajímavou fólii a máte v ruce produkt, který už bude pracovat za vás… a to i dlouho poté.

Parciální lak

…aneb když chcete, aby oči šly přesně tam, kam chcete vy.
Parciální lak se leskne jen tam, kde má. Zvýrazní logo, titulek, symbol nebo detail, který chcete vizuálně „vytáhnout“. A když ho spojíte s matnou laminací, vznikne silný kontrast – a to znamená přesně mířený efekt. Z tiskoviny se pak stává scéna. A vy určujete, co v ní bude hrát hlavní roli.

Speciální papír – textura, barva, pocit

Dřív než si člověk stihne cokoliv přečíst, jeho prsty už vnímají materiál. Gramáž. Povrch. Vůni. První dojem bohužel nikdy nejde zopakovat, a papír v tomto případě hraje hlavní roli. Umí probudit zvědavost a vyvolat důvěru. Je to tichý, ale za to hodně silný nástroj. Nechte svou značku mluvit už na úrovni materiálu.

Fólie a laminace – vizuální luxus

Zlatá, stříbrná, holografická nebo třeba soft-touch laminace, která je na dotek sametová. Tyhle úpravy dávají tiskovinám prémiový look, který působí, jako by říkal: “Tady si někdo dal záležet.” Stačí zvolit styl, který ladí s vaší značkou.

Tiskoviny, které se neztratí mezi ostatními? Umíme. Z nudného papíru uděláme wow efekt, který vám dokáže přinenést i výsledky. Ukážeme vám možnosti, navrhneme řešení a vytvoříme print, na který se jen tak nezapomene.