Jak na perfektní hook v online reklamě

05. 08. 2025 | Loomík

Scrollujete a přeskočíte reklamu dřív, než vůbec začne? Vaši zákazníci dělají totéž. Pokud chcete, aby zastavili, máte na to asi tak 1,3 vteřiny. Proto potřebujete silný hook. A potřebujete ho mít hned na začátku.

Co je to hook?

Hook = háček. Ne, není to ten rybářský.
Je to úvodní prvek, který slouží k zachycení pozornosti.

A může mít různé podoby: 

Ale… není to jen o jedné větě, je to celý první dojem – kombinace vizuálu, textu, střihu a zvuku.

Proč na hooku záleží?

Protože i ta nejlepší kampaň se skvělým scénářem a grafikou vám nebude fungovat, pokud lidé „neprojdou” přes začátek. Bez hooku se videa nedokoukají, bannery se přeskočí a vy tak můžete během 1 vteřiny přijít o potencionální konverze.

Jak vytvořit silný hook?

1. Mluvte přímo ke své cílovce

Reklama musí okamžitě působit relevantně. To znamená:

Příklad:

2. Pracujte s emocí

Lidé jsou zvědaví. Mají rádi humor. Dojměte je, naštvěte je nebo šokujte.

Příklad: 

Zaujetí vzniká tam, kde něco cítíme.

3. Buďte konkrétní

Obecné fráze nefungují. Lidé reagují na konkrétní věci.

4. Spojte vizuál a copy
Silný hook není jen o textu nebo jen o střihu. Je to celá souhra toho, co se stane v první vteřině.

První věta, obraz, gesta, hudba. Funguje to jako celek – copywriter a grafik by měli pracovat společně (i když se třeba nemají rádi).

Tipy z praxe

Začněte videa mluvením nebo silným vizuálem

Využijte otázku v textu 

Testujte různé formáty hooku 

Začněte od konce, nebo od prostředka

Používejte titulky

Ověřujte výkonnost, sledujte data 

SEO tipy: Jak pracovat s hookem v reklamě

Shrnutí

Hook je přesně ten moment, kdy se všechno rozhodne! A pokud lidem nedáte důvod zůstat během první vteřiny, no tak potom nezůstane nikdo.
Takže.. jestli potřebujete pomoct zaujmou – dejte nám vědět.
Víme, jak na to a rádi vám pomůžeme!